Maken
- Digitaal – zie uitleg of maak direct een afspraak via www.mijngezondheid.net.
Klik voor meer uitleg over de mogelijkheden van MijnGezondheid.net hier. - Telefonisch
Klik hier voor een overzicht van het keuzemenu dat u krijgt als u ons belt
- Houd de agenda bij de hand
- Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden. Ze is hiervoor opgeleid en doet dat om een inschatting te maken van uw klachten.
De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. Meer lezen.
Denkt u zelf dat uw klachten, in verband met spoed, dezelfde dag door de huisarts gezien moeten worden? Belt u dan zo vroeg mogelijk, liefst voor 9.30 uur. - Heeft u meerdere klachten of vragen? Het is helaas niet mogelijk om een dubbele afspraak in te plannen. Heeft u meerdere klachten bespreek dan met uw huisarts welke klacht nu besproken wordt. Voor de overige klachten kunt u een nieuwe afspraak maken
- Visite: Voor het aanvragen van visites voor dezelfde dag, graag bellen voor 9.30 uur, meer informatie treft u bij Visite aanvragen.
- Wij kunnen telefoongesprekken opnemen voor kwaliteitsdoeleinden.
Afzeggen
- Graag uw afspraak afzeggen als u niet komt. Dit kan telefonisch 24 uur per dag, zie keuzemenu
- Heeft u de afspraak via MijnGezondheid.net gemaakt, dan kunt u via deze weg uw afspraak gemakkelijk annuleren of verplaatsen naar een ander moment.
Niet nakomen
- Het komt tegenwoordig helaas steeds vaker voor dat men niet op een afspraak verschijnt of niet tijdig afzegt. Gezien de drukte in het gezondheidscentrum ervaren wij dit als zeer vervelend. Onze wachttijd is al lang genoeg. Wij kunnen kosten van niet-afgezegde afspraken bij u in rekening te brengen: Afspraak huisarts, Praktijkverpleegkundige, POH-GGZ of doktersassistente € 25,00. U ontvangt een nota thuis. Deze kunt u niet bij uw zorgverzekeraar indienen.