U kunt via het patiëntenportaal www.mijngezondheid.net een medische vraag stellen aan uw zorgverlener. Klik voor meer uitleg over de mogelijkheden van MijnGezondheid.net hier.
Het beantwoorden van medische vragen via e-Consult heeft beperkingen. Het is daarom van groot belang dat u onderstaande regels goed doorleest voordat u besluit uw vraag digitaal te stellen.
- Herhaalrecepten kunt u niet hier aanvragen!
- Vragen die met enige spoed beantwoord moeten worden, kunt u niet per e-Consult stellen.
- Het is belangrijk dat de huisarts die uw vraag beantwoordt op de hoogte is van uw medische voorgeschiedenis en eventuele medicijngebruik.
De huisarts moet u kennen en u kent ook de huisarts.
- Als u vermoedt dat u onderzocht moet worden, is het niet zinvol om een vraag via e-mail te stellen. U kunt dan beter een afspraak maken.
- Wij streven er naar uw vraag binnen 2 à 3 werkdagen te beantwoorden. Mocht het onverhoopt voorkomen dat u geen antwoord krijgt, dan kunt u opnieuw een e-Consult versturen of alsnog een (telefonisch) consult aanvragen.
- Wij hanteren, zoveel als mogelijk is, de landelijke regels voor e-mail zoals die zijn vastgelegd in de KNMG – richtlijn Online arts – patiëntcontact.
- Een e-Consult is één bericht aan uw huisarts. Uw huisarts beantwoordt uw vraag. Het is geen chat. Liever geen onnodige berichten als ‘dank u wel’.