Onze assistente stelt u een aantal medische vragen. Dit doet zij om te bepalen of:
- U met spoed door de huisarts gezien moet worden;
- U direct advies kunt krijgen van de assistente. U bent dan snel geholpen en hoeft niet langs te komen.
Onze assistentes worden jaarlijks bijgeschoold in het voeren van gesprekken met u als patiënt. Zij volgen daarbij een vaste volgorde van zaken die aan bod moeten komen. Alle informatie die u aan de assistente geeft, wordt vertrouwelijk behandeld. Ook de assistente heeft een strikt beroepsgeheim.
Ten eerste moet de assistente inschatten hoe dringend uw vraag is. Soms is er levensgevaar en moet er snel gehandeld worden. Vaak is er meer tijd en kan overlegd worden over wanneer een afspraak ingepland kan worden.
Vaak kan de assistente u zelf adviezen geven, waarmee u goed geholpen bent. Deze gegeven adviezen worden altijd door de huisarts gecontroleerd.
Tot slot moet de assistente als zij u een afspraak geeft, een inschatting maken hoeveel tijd uw vraag kost. Een gewone afspraak duurt tien minuten. Heeft u meer klachten, dan kan de assistente inschatten welke klacht eerst besproken moet worden. Voor overige klachten kunt u een nieuwe afspraak inplannen.